Message mail Dropbox

Bonjour

J’utilise ce plugin pour mes sauvegardes sous Dropbox et Google Drive tout fonctionne bien.
J’ai reçu ce mail de Dropbox, je ne sais pas si ça sera utile mais je vous le partage, si inutile ne pas hésiter à supprimer ce sujet :

We released an update to our authorization model—you’ll want to review your app’s (Jeedom_Save) permission settings, and may need to update your code for refresh tokens.

Action Required: Token and Permission Updates

The Dropbox API now supports OAuth scopes, PKCE, refresh tokens, and short-lived access tokens. We’re asking developers to review their app’s permission settings and ensure their apps support short-lived access tokens. Apps that require background access will need to update to use refresh tokens, which is made easier by using our updated SDKs.

Starting September 30th, 2021, the Dropbox OAuth flow will no longer return long-lived access tokens. It will instead return short-lived access tokens, and optionally return refresh tokens. Please be sure to review, test, and move to the new permission model before then.

For detailed instructions, please see:

Platform Updates

As you review these changes, be sure to check out the latest additions to the Dropbox platform released this year. These don’t require action, but they may enrich your application and increase the value for your users. Some of these include, but aren’t limited to:
Extensions — These enable your users to launch your app from the Dropbox website.
Embedder — This new component allows you to easily render rich Dropbox previews on your web site.
Paper — Dropbox Paper docs are now accessible through the file APIs, rather than separate calls.
Developer Guides — These new guides are the best resource for learning all the Dropbox API has to offer.
Our recently revamped Dropbox Developer Blog is the best place to find developer feature announcements, tutorials, and resources. If you have any questions, visit our developer forum or submit a ticket.
Thanks!

  • Dropbox Platform Team

Je vais mettre à jour dans les prochains semaines le plugin avec la dernière version du framework rclone sur lequel est basé ce plugin.
Au vu de la date, il reste quelques mois :wink:

Pour information, j’ai aussi recu cet email et je tiendrais à jour ce plugin pour que tout fonctionne au mieux.

3 « J'aime »

Merci il est top ton plugin
Y aurait une possibilité d’avoir une validation de la sauvegarde via un message télégram mail ou autres ?

Ce sujet a été automatiquement fermé après 24 heures suivant le dernier commentaire. Aucune réponse n’est permise dorénavant.